20 januari 2014

20. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att spela huvudrollen i en film...

Jag har på känn att jag är en urusel skådespelare. Tusentals mil från min begåvade dubbelkusin Emma som både sjunger och skådespelar så man blir varm i magen. Hon får gärna fortsätta sköta den biten.

Men ja ja. Om nån hotar mig med pistol skulle jag nog välja att vara någon form av hjältinna (absolut inte en damsel in distress) i stil med Katniss i Hungerspelen. Nån som är skrämmande bra på att skjuta pil eller slåss eller springa jättesnabbt och åla sig genom vilka hinder som helst. Eller göra något annat tufft, fysiskt. Jag skulle också kunna tänka mig att vara Tom Cruise i Mission Impossible, eller kanske någon av Charlie's Angels.

Eller så Antonia i Antonias Värld. Hon är cool och självständig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar