30 januari 2014

30. En grej jag är himla bra på

(Ja det är INTE att gå och lägga mig i tid, det är då säkert. Se nu. Här sitter jag igen.)

Okej. Jag är himla bra på att komma på idéer. Inte alltid superba idéer, men många. MÅNGA. Hur många som helst. De tar aldrig slut. Jag är helt hämningslös. Min hjärna sprutar ut idéer dygnet runt, saker jag vill göra, tillverka, skriva, åtgärda, uppleva, säga, sjunga, se och så vidare. Jag tänker för det mesta på olika idéer jag har. Jag försöker också vara ganska okritisk till alla mina idéer i själva brainstormingstadiet, för genom att tänka seriöst på de mest galna påhitten kan man verkligen komma på häftiga grejer, har jag märkt under livets lopp.

Sån här har jag varit sedan jag var barn, har jag för mig. Det är väldigt praktiskt med tanke på att jag är författare och formgivare. Idéerna är nämligen grunden till allt mitt arbete. Jag har valt helt rätt bransch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar