19 januari 2014

19. Kolla! Det här är ett fynd jag gjorde en gång.

Fynd, ja. Jag definierar fynd som antingen
a) saker som det finns väldigt få av och som jag därför får känna mig som en lyckost över att ha kommit över
b) saker som vanligtvis kostar mycket men som man lyckas hitta för en billig penning
c) både a och b

Jag tänkte efter vad vi har för fynd här i huset och insåg att det vimlar av dem. Ja, faktiskt har vi bara TRE möbler i hela huset som vi införskaffat som nya: soffan, min och Cajs säng samt bokhyllan som jag köpte när jag började studera för 14 år sedan. Resten av möblerna i bohaget är alltså sånt som vi har hittat eller köpt second hand eller fått som begagnat. Detta var en trevlig upptäckt!

Det vimlar alltså av fynd här hos oss (fynd enligt definition a) ovan). Jag väljer ett slumpmässigt som jag egentligen inte älskar mer än något annat här i huset, mindre än mycket annat faktiskt, även om kärleken finns där.

Bilden lånad av Karin, härifrån, Tack!

Det är det här bordet, som vi har datorn på i vardagsrummet. Det hittade vi nämligen för många år sedan på ekorosk, eftersom som nån bestämt sig för att göra sig av med det för evig tid. Det var vingligt och skrangligt och eländigt, men jag limmade det och skrapade bort det som flagade av målfärgen och vi använder det fortfarande, åtta år senare, varje dag. (Stolen är köpt på en auktion tillsammans med en likadan, på vilken jag sitter när jag syr).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar