29 januari 2014

29. Hepp! Dagens middagstips

Det skulle nog vara det här receptet som var det första jag testade ur min nya kokbok Bonniers Vegetariska kokbok.

Det tar jättelänge att göra (om man som jag tänker "äh, vi har ju pastamaskin, färska lasagneplattor är ju bara att svänga ihop... sen tar det ändå jättemycket längre än man tänkt sig) men är mycket läckert och absolut värt besväret. Och tar man färska lasagneplattor från ett paket blir det säkert (nästan) lika gott och går mycket fortare. Alla i familjen gillade detta.

Men här alltså (i sedvanlig lättja orkar jag inte skriva av utan fotar istället. Det är jag (eller du, Penny?) som har skrivit in en kommentar, jag gör det alltid för att minnas vilka recept jag skall återkomma till):


Ps. Eva, jag ber om att få återkomma, eventuellt med en hel serie frukostrecept! Eller åtminstone ett inlägg. Jag går som sagt igång på frukostar. Kanske jag skulle utmana mig själv och komma på tio olika? Eller sju? Vi får se. Stay tuned! (Och säg gärna till om du har nån afrikansk ingrediens du vill ha med så kan jag försöka peta in den, förutsatt att jag känner till den).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar