9 mars 2013

Kulinariska hemligheter


Vi håller på att göra pizza. Och nu tänkte jag berätta vilken min favoritfyllning är. Den är händelsevis något alla bör pröva på.

Gör en pizzadeg. Låt den jäsa.
Gör en tomatsås. Låt den koka.

Skiva zucchini och champinjoner tunt. Lägg dem i en skål. Lägg eventuellt i lite oliver också. Häll över en skvätt olja och lite vinäger (röd, vit... inte så stor skillnad). Salta och peppra. Låt dra i en eller två timmar och rör runt ibland.

Baka ut pizzadegen. Tunt! Bre ut din favorittomatsås.
Plocka upp zucchinin, svampen och oliverna ur marinaden och lägg dem över pizzan. Lägg på några halverade körsbärstomater och fetaost i bitar. Och en god, lagrad ost överst.

Grädda.

Mums!

Vilka är era favoritfyllningar?

2 kommentarer:

  1. Mums! Prövade fixa egen tomatsås till pizzan sist vi gjorde pizza och det blev suveränt! Jag har ingen skillnad egentligen, vissa gånger vill jag ha räkor, tonfisk och musslor. Andra gånger så är det otroligt gott med bacon, lövbiff och bernaisesås. Igår åt jag Kotipizzas burgerpizza och den är också jättegod.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pizza är ju oftast gott. Men jag har nog märkt att ju mer grejer det är på en pizza, desto mindre gillar jag den. Det blir lätt för mycket. Så den här vegepizzan passar mig alldeles utmärkt.

      Radera