29 oktober 2014

NaNoWriMo

2012 tänkte jag vara med i NaNoWriMo, National Novel Writing Month, för första gången men tog det en månad tidigare istället och skrev första utkastet av Alberta Ensten och Uppfinnarkungen.

2013 insåg jag helt enkelt att jag inte skulle orka delta. Edda var liten och började sova allt sämre. Sen sneglade jag avundsjukt på alla som var med.

2014 kan vara året då jag faktiskt är med i National Novel Writing Month för första gången, men med mina egna målsättningar. Jag ska fundera lite till, jag vill ju inte börja och sen ge upp. Men vi har inte vansinnigt mycket program i november och jag kan behöva en bloggpausmånad, så det är faktiskt möjligt. Ska nån annan vara med? (Mia, jag såg att du skrev om NaNoWriMo på din blogg och insåg att jag kanske måste läsa reglerna... jag får kanske inte vara med om man fibblar hur som helst med mängder och regler och olika projekt.)

7 kommentarer:

  1. Jag ska vara med! Är osäker på om jag lyckas nå 50 000, men samtidigt skulle det vara så spännande och najs att lyckas. Är ändå i grunden en som bara hackar iväg på tangenterna, så det KAN gå. Åtminstone är det bra med lite utomstående press.
    P.S. Det var jätteroligt att träffas på bokmässan! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var jättekul att få träffas på riktigt! Kanske vi får peppa varann nu då under NaNoWriMo, jag tvivlar på att jag kommer upp i 50000 ord, men förhoppningsvis ändå mycket fler än jag annars skulle skriva....

      Radera
  2. Du får fibbla hur som helst. Alltså det riktiga målet är att skriva ihop ett manus. Och ähum, vi har ju talat om det här med manuslängd (alldeles väldigt nyligen) så sätt ditt mål enligt ditt projekt och tänk inte så hårt på att NaNo målet är 50tusen. Det är rätt fint att liksom delta på egna villkor också, även om man inte "vinner". Och lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. P.S. Snart ett NaNoWriMo avsnitt i Fantastisk podd. Närmare bestämt nästa torsdag, ännu närmare bestämt med den Fantastiska fyran från Finland (FFFF).

      Radera
    2. 50 000 kan ju vara ett bra mål om jag byter ut det mot tecken istället för ord. Hm, hm, harkel, harkel :) Som jag brukar alltså.

      Ska lyssna på podden! Tack för tipset!

      Radera
  3. Jag skall vara med! Men med egna mål. Så med andra ord: fusk, men who cares.

    SvaraRadera