14 oktober 2013

Tre tips

  1. Eva hade för en tid sedan ett recept på grönsakssoppa på sin blogg. Det lät gott. Jag printade ut det och idag fick den här maträtten bli till också hemma hos oss. Det var verkligen precis så läcker som hon lovade. Rekommenderas! Vill man göra den helvegetarisk lämnar man bara bort baconet. (Men just den detaljen var väldigt läcker.) Ät den dessutom med nybakat bröd så är lyckan total, jag lovar.
  2. Tre morgnar på raken har jag kört igenom ett yogapass jag hittade på Youtube eftersom jag har haft ont både i ryggen och nacken på sista tiden. Och faktiskt, idag, på den tredje dagen, märkte jag att jag var mycket mjukare i kroppen än jag varit tidigare. Jag undrar hur vig jag blir om jag lyckas fortsätta med den här morgonrutinen. Det är ett väldigt skönt och lugnt sätt att börja dagen på. Håller tummarna för att jag lyckas upprätthålla det här. Femton minuter är trots allt försvinnande lite att offra.
  3. Filmen Searching for Sugarman lär finnas på Arenan ännu ett par dagar till. Jag har inte sett den än, men har hört att den ska vara bra. Tipset fick jag av Heidi när jag bodde där i helgen, samt på facebook idag (det var tur du påminde mig igen Heidi, ty mitt minne är mycket skört dessa dagar). Tack för det (och för den ypperliga inkvarteringen!) Nu går jag ner och ser på film.

4 kommentarer:

  1. Åh vad soppan låter god. Den skall jag testa! Tack för receptet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, kör hårt, det är citronyoghurten som gör det!

      Radera
  2. TACK för tips, jag är en sån som alltid gillar då det delas ut tips! :) Och ytterligare ett recept att testa, låter mycket gott. Testade själv din gröna lasagne i helgen och den blev en hit, morotsplättarna ska jag ge en ny chans och för det var helt och hållet mitt misstag att de inte blev som de skulle .. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra att lasagnen föll er i smaken! Och lycka till med morotsplättarna nästa gång :)

      Radera