3 oktober 2013

Några orsaker

Igår hade jag det stora nöjet att gå på Culture Club med Eva och lyssna på skön musik. Jag kommer mig ut väldigt sällan, ett onsdagsnöje likt det här var alldeles perfekt. Behaglig stämning, skön musik, trevligt sällskap, samt vackra tavlor på väggarna.

Både Eva och jag blev särskilt förtjusta i en av tavlorna. Den kostade 1700€. Vi skojade lite om att impulsköpa den. Eva frågade vad Caj skulle säga om jag kom hem med en tavla för 1700€ så där bara. "Han skulle nog bli glad", sa jag, och menade det.

När jag kom hem blev jag förstås tvungen att fråga honom om jag hade gissat rätt. "Tja", sa han. "Inte har vi ju för många tavlor. Och eftersom det inte skulle vara frågan om våra allra sista slantar så... ja, kanske jag skulle bli glad"
Det svaret, mina vänner, är en av de många orsakerna till att jag älskar min man.

En annan av orsakerna är hans svar på sista frågan i den här enkäten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar