9 september 2013

Åh!

Hemma igen. 
Vilken helg det har varit.

Det började ju som sagt inte så där strålande, men det blev så mycket bättre på lördag och söndag. Jag missade nästan ingenting för Edda var nöjd, också när hon var vaken.

Och Åh! Vad roligt det var. Och Åh! Vad begåvade alla är. Vilka texter!
Vi gavs tio eller tjugo minuter att skriva övningstexterna och alla bara sprutade ur sig mästerverk. Varje gång.
Alla skriver olika och alla skriver så bra. Tänk vilket privilegium att få vara med bland alla dessa strålande skribenter.

Så ja. Jag är nöjd och tacksam. Glad över att jag sökte in, glad över att jag kom in. Glad över att jag fick Hannele Mikaela Taivassalo som handledare, glad över att bilresorna med Ellen och Maja var så trevliga att tiden på vägen bara flög iväg. Och glad över att jag fick bo hos Jenni och luncha med Heidi. Och över att Edda verkar ha haft det åtminstone nästan lika bra som jag.

(Och ni skulle ha sett hennes min igår när hon fick syn på Caj. Jag har aldrig sett henne le så stort och så länge. Hon ville nästan krypa ur sitt eget skinn i ren och skär fröjd. Haha.)

12 kommentarer:

  1. Ja vad härligt! Med alltihop. Och skönt att Edda blev lugnare, för dig alltså. För som sagt, det är nog för dig det känns, inte andra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du vet hur det är. Allt. Jag tänker att jag har tur som har allt framför mig fortfarande. Och att det nog tröstar att du och några andra säger att Edda och jag inte förstör och stör, fast vi är där båda två.

      Radera
  2. Hmm, får jag copy-paste:a min kommentar jag skrev åt Ellen? ;) Att det är fint att ni trivs, att jag är lite avis på er som får börja, som är den nya gruppen medan vi nu har förpassats till skuggorna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, gör det :) Jag tänkte faktiskt på dig och Nina och på att det här är en ganska kort period, trots att vi fortfarande har nästan allt framför oss. Så jag ska ta ut ALLT av det. Sen joinar jag er i skuggorna...

      Radera
    2. Ja, ta vara på det, fast det är lyxiga två år går även de snabbt! Fast Nina har inte gått LittSkap :)

      Radera
    3. Va? Jag var HELT säker på att hon gått kursen, och gjort det samtidigt som du. Nå. Där ser man.

      Radera
  3. Svar
    1. Roligt att kunna skriva att det blev bra!

      Radera
  4. Så bra skrivet om mammor och pappor på Amandas blogg! Heja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å, tack Peppe! Men visst är det en svår fråga? Det finns så otroligt mycket att väga in.

      Radera
  5. Bra Edda! Heja Malin. Och Caj.

    SvaraRadera