29 maj 2011

Ritt

Jag har varit på min fantastiska svägerskas roliga möhippa i helgen. En av uppgifterna hon tilldelades var att rida. Sedan fick andra som ville också prova. Till exempel jag.

Jag har inte ridit sedan september 2000 när jag var med om en ganska allvarlig ridolycka (det där med att man skall upp på hästen igen efter tio minuter funkar inte när man har megahjärnskakning och krossad överarm) och jag har varit lite rädd. Trots att vi (alltså pappa) har haft (trav)hästar nästan hela mitt liv är det ganska lätt att undvika dem när man inte bor hemma. Så jag har hållit mig på respektfullt avstånd.

Men nu hade jag alltså chansen att rida igen och det på en väldigt väldresserad häst. Och det var SÅ kul! Jag skrittade, travade och backade. Mera, mera!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar