7 maj 2011

Hönsförberedelser

Den här dagen började så brutalt (jag vaknade före sju och kunde inte somna om, så jag gick ner och dammsög istället) att jag efter de två intervjuerna jag bokat in var tvungen att sova ett par timmar. Det var skönt.

Sedan åt vi, så gick vi ut och stack oss in till grannarna som nyligen skaffat höns och tittade på hur de konstruerat sitt hönshus. Det såg inte så svårt ut. Deras katt hade fått ungar, jag som aldrig tänkt ha djur inomhus var nära att ta hem en, men hejdade mig i sista stund.

Och nu har vi äntligen börjat bygga vårt eget hönshus. På måndag skall vi åka och titta på hönor till en by här i närheten. Om vi är snabba hinner vi kanske bygga hönshuset innan dess.

1 kommentar:

  1. ååååååh, kattungar. vore inte min man allergisk så skulle vi ha huset fullt av kissor i alla former och färger.

    hönorna kunde jag tänka mej att skippa. får, däremot! får skulle vara trevligt.

    SvaraRadera