5 mars 2017

Bra saker att titta på

Den här videon får mig alltid att gå i taket av stämning. Hoho så det måste ha varit roligt att vara på den här konserten. Kaos och glädje, hurra!




Sen råkade jag se den här videon ikväll. Vilken otrolig röst, vilken kontroll. Jag är gravt imponerad. Hon är bara tolv år.




Jag såg just sista avsnittet av a Series of Unfortunate Events. Jag har dragit ut på det och gillar serien jättemycket. Den skruvade humorn, mörkret, de vuxnas dumhet, den ursnygga scenografin, karaktärerna, handlingen, humorn, uppfinningarna, de smarta barnen ... så gott som allt är precis i min smak. (Det finns några småsaker som skaver, men dem tänker jag snabbt surfa över, för helhetsintrycket är ändå en njutning.) Jag trodde att säsongen som finns på Netflix skulle omfatta alla tretton böcker av Lemony Snicket (vilka jag inte har läst, ännu), men eftersom det kändes som om berättelsen slutade i mitten när säsongen var slut, blev jag tvungen att undersöka saken, och det är endast de fyra första böckerna i serien som har filmatiserats. Jag väntar ivrigt på en fortsättning. Böckerna går inte att få tag i på svenska, de är slut överallt. Synd, det skulle vara roligt att läsa dem tillsammans med Lovis och Idun. Jag vet inte om jag ids köpa dem på engelska då barnen säkert gärna skulle läsa dem.




Det var alla tips för den här gången. Sorry att jag aldrig orkar fixa bloggen så att standardformatet för youtubevideor passar ihop med formatet för textbredden på blogginläggen. Men allt måste väl inte vara så perfekt hela tiden.

2 kommentarer:

  1. Jag köpte några stycken av Lemony Snicket böckerna nån gång i tiden, antingen från Gros eller adlibris. Kan skicka dem om ni vill låna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å så snällt! Jag ska kolla biblioteken häromkring (kollade Jakobstads redan, men där var de i magasinet och de hade bara fyra eftersom de övriga hade förstörts eller tappats bort) först eftersom det är en enklare lösning, men blir jag riktigt desperat hör jag av mig!

      Radera