24 februari 2017

Sportlov

Oj vad det snöar. Caj och jag var ute före halv åtta och skottade i säkert en halvtimme, och ändå märks det bara marginellt. Det snöar fortfarande, jag gissar på att det har kommit mellan 30 och 40 centimeter pudersnö sedan igår kväll.

På måndag börjar sportlovet  (fast det känns som om det egentligen börjar idag), men jag har tagit det superlugnt i flera dagar redan, för i måndags fick jag ett JA på ett manus som jag skickade in torsdagen innan (mer än så kan jag inte berätta ännu). Jag är superglad och blev så tagen av nyheten att jag inte riktigt visste hur jag skulle gå vidare. Återgå till att skriva på ett annat av de fem halvfärdiga manus jag har på datorn? Planera ett föredrag jag ska ha i september? Läsa? Jag har mest ägnat mig åt det sistnämnda, och så jag har gått igenom aktivitetsboken till Brevbullen. Tvåornas läsebok alltså, som kommer i sommar. I dag jobbar jag bara halva dagen och sen är jag ledig.

Ett hett tips för alla som bor i Jakobstadstrakten: Aja och Mia har flyttat Lundagård till Jakobstad och öppnar dörrarna för första gången i morgon klockan tio. Igår var jag där och hjälpte till lite, och det är verkligen som en dröm. Det blir så otroligt fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar