12 februari 2017

Saker jag tycker om


  • Att elda i kakelugnen. Jag är fortfarande så enormt glad över att vi har byggt upp nya där de gamla har stått här i huset.
  • Att jag för en kort, kort sekund i dag kunde föreställa mig hur härligt det blir med vår på gården. Huset ska målas klart! Vi kan äta på terrassen! Hönsen får kackla utomhus! (Just nu bor de inte ens hos oss eftersom Caj renoverar hönshuset, men renoveringen har tagit ett rejält skutt framåt de senaste dagarna, hoppas de snart kan flytta hem!)
  • Att jag inte har varit så mycket på internet de senaste dagarna. Istället har jag ägnat mig åt kulturevenemang (Barnbokssymposium! Poesikväll där Ellen och Martina var strålande! Teater i Vasa med Joanna i går!) och ikväll har jag klippt ut en klänning jag ska provsy i ett tyg jag har köpt på loppis en gång (jag försöker göra det ordentligt nu så jag inte använder upp mitt sista svarta linnetyg på en modell som inte passar mig).
  • Att Eddas gissning på frågan "Vad heter bron mellan Sverige och Danmark?" var "Amanda". (Lovis och Idun ordnade frukostfrågesport idag.)
  • Att mamma och pappa bor så nära oss att de kan komma hit på middag med kort varsel. Det gjorde de ikväll.
  • Att jag var så snabb på att baka muffins idag, det tog seriöst högst sju minuter att sno ihop en smet. (Tror jag.) Det var vanliga chokladmuffins, men jag tryckte ner en ruta mintchoklad i varje muffins, det blev supergott!
  • Att Caj sitter i soffan och visslar Bjällerklang och föreslår att vi ska skaffa en riktigt snygg tupp som ska heta BRABRAHAM! Han är så rolig och bra att vara gift med.
  • Att klockan bara är nio minuter över tio och att jag alldeles snart ska gå och lägga mig i sängen. Jag älskar den där stunden på kvällen när jag kryper ner under täcket och vet att jag ska få sova. Jag har sovit mycket bättre på sista tiden, man vet ju aldrig hur länge det håller i sig, men jag njuter medan det varar.

1 kommentar: