25 mars 2014

Arbete

Jag har börjat jobba igen. Förra veckan åkte jag ner till Vanda där jag besökte Mårtensdals skola och träffade samtliga knappa 200 elever. Den här veckan redigerar jag manuset till boken som kommer ut i höst (det är väldigt lite kvar att göra på det så jag hinner skriva lite på nästa Patrikbok också. Fast det går jättetrögt). Och nästa vecka är det dags för turné. Larsmo, Korsholm och Kronoby kommer jag att besöka den här gången.

Och jag tänker på hur glad jag är över att jag faktiskt får vara författare på heltid nu. För det var ju författare jag ville bli när jag var barn. Och så fick jag bli det. Hurra!

8 kommentarer:

  1. Hurra!! Har också mitt drömyrke just nu (fast jag hade inte föreställt mig författare som barn, bara någon som gör bilder eller skapar med hjälp av sin fantasi)...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Vi är lyckligt lottade, vi :)

      Radera
  2. Hurra för författar-Malin!
    CAjSA

    SvaraRadera
  3. Vad härligt! Nico var så nöjd då han kom hem från skolan i fredags för de hade fått reda på att just du skulle komma till deras skola (Bosund skola) snart. N var så uppspelt då han förklarade att han ska få träffa "hon som skrivit böckerna om Patrik och Irene". Vi väntar på ditt besök och nästa Patrikbok. All lycka till dig! /Jaana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men vad roligt! Tack för lyckönskningarna, jag skall spana efter Nico bland barnen :)

      Radera