7 januari 2012

Same old, same old

Jag fruktar att det kanske inte kommer att vara så stor variation på mina inlägg de närmsta dagarna, vi gör typ.. ingenting. Läser. Äter. Barnen leker. Vi solar. Vadar. Badar.


När vi vaknade i morse (jag klockan fem) hördes en massa ljud från havet. Det har varit stora vågor hela dagen, så vi har inte simmat nästan alls, till barnens harm. Det lär vara ovanligt med sådana här vågor, så imorgon är det säkert lugnare vatten igen. Nu på kvällen satt vi under några palmer och bevittnade hur en man försökte få ut sin lilla motorbåt från stranden för att ta sig till sin segelbåt som låg förtöjd en bit ut i havet. Det tog minst en halvtimme innan han lyckades, båten hann bli full med vatten både en och två gånger innan dess. Jag tror hans sandaler också spolades bort. Det är typ det mest spännande som har hänt idag. Och jag är väldigt nöjd.

Jag hade någonstans långt inombords tänkt tanken att jag skall äta nyttigt och fräscht här i Martinique, som motvikt till julfrossandet. Det har emellertid misslyckats å det grövsta. Vi äter mest läckra, nybakade baguetter, en massa franska ostar och glass. Man måste ju ta vad som bjuds, eller hur?

7 kommentarer:

  1. Kanske du nog hinner med det nyttiga och fräscha ännu också. :)

    SvaraRadera
  2. Kan du fylla i lite. Jag tycks ha missat VARFÖR du är på Martinique. Och varför just där. Låter ju som lite mer än semester om Caj har anmält sig arbetslös. Försökte kolla bland gamla inlägg, men hittade bara infon att ni skall vara där i två månader. Hur som helst låter det underbart.

    SvaraRadera
  3. Anders Partypooper Eklund7 januari 2012 kl. 12:36

    Jag måste säga att jag är lite avundsjuk på pensionärstillvaron a la hötorgscentret på Martinique, men jag får väl nöja mig med Hötorgscentret Original.

    Hur många sidor har du skrivit på din bok?.......;) jag s fram emot att läsa manuset om mindre än två månader.

    SvaraRadera
  4. Christina: hinner gör jag nog, men det är inte så enkelt här, faktiskt. Urvalet i butikerna är väldigt begränsat, och maten är svindyr.

    Situationsdiktaren: coming up! Skall skriva ett helt eget inlägg någon av de närmaste dagarna.

    Anton: Det var det jag gissade. Men du kan ju ta dig en köttsoppa och tänka på oss. Jag har gått igenom kanske en tredjedel av manuset och har just nu kommit till de ställena där de stora förändringarna skall ske. Suck. Nästa vecka börjar jag arbeta på allvar, om du läser mitt senaste inlägg får du en uppdatering på hur det går. Tack för pengarna förresten!

    SvaraRadera
  5. Förser min man dig med pengar? Va-va-va?

    (Parentes: jag fattar nog. Inget utomäktenskapligt barn får underhåll, utan du har fått lön. Men det lät onekligen roligt skumt, haha!)

    Skoj att läsa om er! M ropar Maaa som vanligt!

    kram.

    SvaraRadera
  6. Det är av min naturliga godhet som jag skänker lite respengar, men förväntar mig förstås något i gengäld. t.ex. 50% av beloppet eller en Fender Telecaster, fritt fram att välja.

    Här är nu -15 grader idag och jag lider med er som måste svettas bland moskitomygg och rabiessmittade hundar, men håll ut, det blir nog säkert kallt och regnigt i Martinique också.....

    SvaraRadera
  7. Ja! Såå gott! Och färsk medium grillad tonfisk förstås...

    SvaraRadera