2 januari 2017

En hit!

Min vän (och den blivande vildmarksguiden) Lone tipsade mig om att passa på att köpa merinoullunderställ från Devold på XXL nu då de är på rea. Innan vi for till Jonas och Saija och firade nyår svängde vi förbi den nyöppnade butiken i Stenhaga och hör och häpna, underställen var inte ens slut! (Jag brukar nästan alltid missa sådana här erbjudanden och så går jag med trasiga och slitna kläder och fryser istället. Det är hemskt.) Ända sedan jag klädde på mig i morse (ja ja, klockan var över ett, men det är ju jullov!), har jag haft på mig min nya undertröja och mitt tjockare expedition-set och det är så sköööönt. Jag skulle kunna leva i underställ. Vilken underskattad klädsel!

Observera att detta inte är ett samarbete, varken med Devold eller XXL, utan helt enkelt ett så hett tips att jag inte kunde hålla det för mig själv.


3 kommentarer:

  1. Jag har i vinter sytt egna underställ i merinoull! Är så nöjd att jag måste skryta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men alltså ja, DET är ju grymt imponerande! Jag skulle gärna ha helt andra kläder i merinoull, typ en klänning. Var har du hittat tyg?

      Radera
    2. Eurokangas! Och det var inte ens dyrt! Mjukt som en dröm, och just nu syr jag faktiskt en klänning i det!

      Radera