3 april 2016

Dagens impulsköp

Jag är ganska dålig på att köpa saker (och det är ju bra). Men idag gjorde jag ett impulsköp. Vi åkte till loppis för att söka efter ett skåp jag kan ha mina tyger i. Det hittade vi inte, däremot råkade jag ramla över (bildligt, obs) en svart sekretär med jättejättemånga lådor (gömda bakom bordsskivan, när bordet inte är i användning) och fina, snirkliga handtag. Dessutom hade den fina hyllpapper i alla lådor. Jag ropade på Caj och han var lika entusiastisk som jag. Perfekt som hemmakontor! Vi bestämde oss genast för att ta den. Så i morgon ska vi hämta den, och ställa den på ett ställe där det redan nu finns en möbel, nämligen vår Ålandsbyrå.

Vad ska vi göra av Ålandsbyrån nu då? Den ryms ingenstans. Vi har inte hittat ett naturligt ställe för den sen vi flyttade in, så nu ger vi upp, på något sätt. Ska vi sälja den? Eller så bygger vi ut huset igen. (HAHAHAHA) (Ursäkta, det där var ett internt skämt av en som städade bland byggskräpet igår, och insåg att resultatet inte motsvarade känslan av insatsen).

Jag återkommer med en bild sen då den nya sekretären har hittat sin plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar