31 mars 2016

Listan över livet

Åhå, det blev en lång bloggpaus. Jag vet inte om jag är tillbaka ännu, ens. Och bloggfrånvaron beror inte ens på något omstörtande (typ överraskande graviditet, djup depression, weltschmertz – eller jo, lite kanske – pågående husrenovering, ett vacklande familjeliv, en livskris eller annan katastrof), utan snarare tvärtom. Saker händer förstås, men bara sånt som intresserar en pytteliten krets (typ mig).

Så här ser mitt liv ut:

– Jag är sjuk på alla olika sätt (just nu har jag en inflammation i nackmusklerna).
– Jag utför nån form av hushållsarbete.
– Jag blir galen på mitt manus, det är något allvarligt fel på det och jag lyckas inte klura ut vad det är. – Jag skriver, skriver om och skriver om och ändå blir det bara sämre hela tiden. Fattar inte vad som är fel. Kanske är det berättelsen, kanske är det jag. Blä.
– Jag försöker närma mig manuset med nya metoder: post-it lappar (gjorde misstaget att köpa en billig imitation, lapparna ramlar ner från väggen, så vissa är tejpade på plats, hahaha), genom konstiga scheman med det som ska hända i boken för att bygga upp något slags logik, men det har motsatt effekt, jag blir bara irriterad och arg och allt känns ännu mer fel.
– Jag jobbar med andra saker, som läseboken som blir mer färdig hela tiden. Den blir fin! Och nya boken som kommer i höst, jag ska högläsa den en gång till snart, så borde texten vara helt klar sen (nåja, den ska väl språkgranskas ännu tror jag).
– Jag förfäras över Donald Trump.
– Jag läser.
– Jag får idéer som jag inte vet när jag ska hinna förverkliga.
– Jag tittar på filmer eller serier.
– Jag tänker (nästan varje dag) på att jag ska tapetsera lite i hallen. Hittills har jag ändå inte fått det gjort.
– Jag plockar byggskräp på gården (på riktigt, det märks ingenstans, det finns oändligt mycket av den varan). Ett varningens ord förresten: rester av gipsskivor lönar sig inte att lämna ute i snön under vintern. De är hemskt svåra att samla ihop sen, etc.

Inte så intressant. Återkommer antagligen om en månad med en identisk lista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar