9 mars 2016

Ingen röd tråd här inte

Sportlovet kom och gick. Min förkylning gjorde comeback och jag hade nästan ingen röst. Vi var i Vasa hos Jonas och Saija några dagar. Barnen åkte pulka, skidor och skridskor, vi gick och lade oss tidigt, firade min brorsdotter som fyllde år och hade det så där trevligt och avslappnat som man har det med folk man känner riktigt bra. 

Edda hade en frisyr. Hon tog bort den några minuter senare.

Saija och jag tog med oss våra fem barn ut i skidspåret.
Efter ungefär 50 meter tog vi paus och sen åkte jag
hem med de två yngsta. Alla var nöjda.

En bråkdel av den utrustning vi hade med oss till Vasa.

Edda och Lone blev hårtorkade i ansiktet av sin mommo/fammo.
Världens bästa lek.

Jag spontanmålade vardagsrumsbordets skiva.
Det passade inte alls med resten av rummet.
Snart ska jag måla om det igen.

Aja tog nya foton av Joanna och mig.
(Vi hade för lite rynkor på de gamla.)

De slutliga bilderna får man se i SetS höstkatalog.
Och nu är den vanliga vardagen här. Jag sitter i mitt arbetsrum och jobbar. Jag har äntligen tagit itu med ett manus jag har dragit mig för att bearbeta och är nära ett genombrott. Det vill säga: jag tror jag vet var felet ligger nu. Det är mycket större än jag anade, och jag blir förmodligen tvungen att radera ungefär halva boken. Vad jag ska ersätta de kasserade partierna med har jag heller inte kommit på. Just precis nu är det inte så roligt. (Fast byta jobb vill jag aldrig göra!) Det är bara att kämpa vidare. Gah.


Edda och jag, fast tvärtom, men man ska ju inte nämna sig själv först. 
Under ägget
Igår var vi till bibban. Jag hade inte tänkt låna något eftersom jag har flera olästa böcker hemma, men fyra böcker följde med mig hem trots mina avsikter. Under ägget, Röta (fortsättning på Odinsbarn, som jag läste i höstas, den var jättebra), Boktjuven (som jag har tänkt läsa jättelänge) och När hundarna kommer av Jessica Schiefauer. Jag började genast med Under ägget, och kommer läsa ut den idag. Hur den börjar kan ni se på bilden ovan. Lovande, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar