26 november 2015

Brunt är tydligen det nya röda

Så var det äntligen dags för det årliga julpysslet. Varje år i slutet av november brukar Aja, Maria, Linda och jag träffas och pyssla tillsammans. I år var det tydligen brunt som var temafärg för alla utom för mig, som ju ändå aldrig lyckas bonga trender. Helt okej! Maria snurrade ihop en stilig stjärna av kvistar som ska hända utomhus (brun), Aja tog sig an en gammal, stor julstjärna som skulle skrapas ren från lim och tyg (den var delvis brun) och Linda broderade en tavla med en vit gran och bruna barr som gjorde att gransilhuetten framträdde. Vad jag gjorde kan jag inte berätta pga julhemlisar men det involverade symaskin och gick inte i brunt. Fast förresten, chokladpajen med kolasås jag bakade var ju rätt färg. Räknas det?

Vi har alltid lika trevligt. Sen körde jag hem och skyfflade 16 sopsäckar fulla med över 3000 liter ekovilla, medan Caj ordnade upp i den enorma högen med rivet byggmaterial som våra byggare har kastat ut från vinden.

Fy vad jag är trött nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar