29 maj 2014

Festen

Jag hade tänkt att vi skulle ordna en hejdundrande avskedsfest här hos oss innan vi åker. Hela tiden har tanken på en fest mumlat på i mitt bakhuvud, men nu, så där två dagar innan vi sticker iväg, inser jag att vi inte kommer hinna. Tiden är slut. Och vi har en hel del att städa ännu, husvagnen ska få ny golvmatta och reparerat elsystem, vi måste klippa vår enorma gräsmatta, förbereda oss för skolavslutningen, bära in en del möbler som ska vara här och så vidare.

Jag skulle verkligen ha gillat att ha en stor fest för alla som hade velat komma och är riktigt besviken över att det alltid är så mycket att göra när man flyttar.

2 kommentarer:

  1. Härlig ide! Håller med om att synd att blir så socialt inskränkt med flytt, jag hade bokat in massor lekträffar som visserligen var roliga men samtidigt måste jag flåsa på som en kossa mellan träffarna o dessutom pussade jag förstås på de snoriga ungarna o fixade sista dagens stress med 38,5 graders feber. Jag drömmer om ha fest för grannarna i Jeppis, få lära känna nytt folk, men oj vad knepigt veta var gränsen går, ubersociala jag tränger mig ofta på lite väl mycket.....hoppas ni hinner träffa de viktigaste ändå! Lycka till med flytt! H. Från annan flyttare, just nu nästan framme i Bennäs

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vart i Jakobstad är det ni har flyttat? Hoppas ni får grannar med samma sociala agenda som ni, jag hoppas också att vi hittar många trevliga kompisar här. Men det är psykiskt mycket tyngre med en flytt till ett HELT nytt ställe än jag förväntat mig. Det tar väl ett tag att vänja sig, tror jag.

      Radera