2 september 2011

TÄVLING

Eftersom också andra upplagan av min och Joanna Vikström Eklövs bok Patrik och Pensionärsmakten har sålt väldigt bra tycker jag att vi, alltså jag som har författat boken (harkel, harkel) och du som läser, firar det här genom en liten utlottning. Ja och för att det är fredag, kalasdagen idag.

Högsta vinsten är ett signerat exemplar av boken som kommer på posten till vinnaren. Vinnaren dras helt slumpmässigt, du deltar genom att kommentera detta inlägg. Om du dessutom länkar till det här inlägget från din egen blogg får du hela två lotter, och därmed större chans till att vinna. Meddela i kommentarsfältet om du länkat.

Dessutom delar jag ut ett tröstpris till en av dem som inte vinner. Om du vill ha en chans att vinna tröstpriset skall du skriva en snäll eller glad eller rolig kommentar som får mig på gott humör samtidigt som du anmäler till deltagande. Tröstprisvinnaren väljer jag helt enligt eget huvud (men jag lovar att motivera varför vinnaren i fråga vinner) bara för att det här är min blogg. Om det blir riktigt svårt kanske jag måste lotta.

Tröstpriset är en produkt från mitt företag en gul apelsin och ser ut så här (ursäkta det oproffsiga fotot, börsen är förevigad med min telefon, här på mitt tryckbord)
Svart börs med vitt handtryck, gul dragkedja och gulgrönt foder



Tävlingstiden går ut om en vecka, på fredag kl 15.30. Du har alltså nästan exakt en vecka på dig att fundera om du vill vinna eller inte.

Lycka till!


32 kommentarer:

  1. oooh, jag vill vara med! sen ska du få lite uppmuntran med, Du är så duktig och jag hittar aldrig stavfel i DT (ok, det där funkade sådär. satan, då det är så svårt att vara rolig spontant, det skulle dessutom ha varit bättre om jag fått signera som en modersmålslärarinna) men finer bok ser det ut att vara!

    SvaraRadera
  2. Jee, den vill jag vinna! Säkert bra högläsning för mina bokslukande småttingar.

    SvaraRadera
  3. eftersom jag redan har din bok anmäler jag mej som tävlande i kategorin tröstepris. och min roliga och uppmuntrande kommentar lyder:

    "oj så jag saknar er! det var ett nöje att få bära ert barn i ur och skur. min nya familj är helt okej, men ni har för alltid en speciell plats i mitt underrede."

    vagnen

    SvaraRadera
  4. kom ihåg att också stanna upp och njuta av det du åstadkommit, innan du doppar hela din varelse i nya projekt!
    (tyckte jag var klokt OCH vill delta i tävlingen), sa Cajsa

    SvaraRadera
  5. Jamenjaa, jag vill jättegärna vinna boken!

    Voj äsch då, nu inser jag ju varför dedär gula apelsinljusen jag såg på loppis idag ropade på mig så. Jag borde ju ha köpt dem åt engulapelsin-malin *smöra, smöra - jag vill ha börsen*

    SvaraRadera
  6. En lott: Som klasslärare vill jag absolut vinna boken. Om jag vinner så lovar jag att läsa den för klassen.

    Två lotter: En länk från min blogg är på kommande.

    Tröstepris: För något år sedan, när jag inte visste något om EN GUL APELSIN, föll min blick på ett "visitkort" från ditt företag. Visitkortet fanns på Stundarsboden i Solf och jag plockade det med mej bara för att det var så vackert. Jag hittade det nyligen i mitt smyckeskrin.

    Jag brukar aldrig delta i utlottningar, men nu när jag gjorde det ska jag banne mej vinna. :)

    SvaraRadera
  7. Jag tycker jättemycket om din blogg fast jag inte har kommenterat. Däremot har jag tryckt på "gilla-knappet" väldigt ofta. Teman, som du skriver om, är intressanta, mångsidiga och jordnära. Du verkar vara en väldigt fin och klok kvinna.

    Jag hoppas verkligen att jag får boken för mitt äldste barn skulle behöva lite träning med svenska. Han levde åtta år tvåspråkigt liv i Luleå och Vasa och nu har vi levt helt finskspråkigt liv 4 år. Vi har svenskspråkiga kusiner och vänner och han blev ivrig på att lära sig svenska under sommaren. Så vi tänkte börja ett gemensamt projekt med svenska barnböcker.

    Jag känner lite samhörighet med dig på det sättet att vi är båda
    prästbarn. Jag kollade det i en teologisk matrikel ;).

    SvaraRadera
  8. Jag vill också jättegärna vara med och tävla!

    SvaraRadera
  9. Jag är med, och jag gillar också Pandas Lakupala! :)

    SvaraRadera
  10. Hej! Jag hittade hit idag å vill gärna vara med å tävla om fina boken å fina börsen!
    Ja-a hur kan jag göra dej glad... imorgon skiner solen! :)

    Lina

    SvaraRadera
  11. Jag är med med två lotter. Och tröstepris-kommentaren är att "Kul att det finns närproducerade böcker, så att inte allt behöver komma från Sverige"...

    SvaraRadera
  12. Jag vill vinna boken! Jag vill vinna boken så mycket att jag länkar till tävlingen från min blogg!

    Och tröstepriset: Malin, jag är så imponerad, du är så duktig som kan skriva en bok och dessutom sy den finaste av börsar!

    SvaraRadera
  13. Boken vill jag hjärtans gärna vinna, den e ju faktiskt skriven av en konstnärinna. En förträfflig pussukka vill jag ge åt min mussukka. De e väl bara att bida, få se om turen är på min sida =)

    /Malin J

    SvaraRadera
  14. Hoppas på tur, klart man vill vinna nåt av priserna!
    Susanne

    SvaraRadera
  15. jag vill förstås också vara med! två lotter tack!
    kram,
    s

    SvaraRadera
  16. Jag e me! och deltar fullt ut med två lotter :)
    Ha en bra dag!
    /Sara

    SvaraRadera
  17. Hej! Hittade just hit :) Underbar blogg du har! Jag är redan lycklig ägare av den underbara boken! Eller nej, min dotter är lycklig ägare, jag har äran att få läsa högt ur den :) Fint verk!

    Din börs är ett annat fint verk! Mönstret e så betagande vackert att jag blir alldeles andlös! Den hoppas jag på att få vinna :) Du har många gåvor att vårda och förvalta! Keep up the good work! Be blessed! And...let a smile be your umbrella on a rainy rainy day ;)

    Michaela
    Fd nyykaabiboo

    SvaraRadera
  18. Vill vinna, vill vinna, vill vinna! Försökte tänka Law of Attraction här nu :) Väntar mitt första barn och detta skulle bli första barnboken. Vill vinna, vill vinna, vill vinna!

    SvaraRadera
  19. Jättefin blogg du har! Jag vill vara med och tävla med två lotter.

    /Jennie

    SvaraRadera
  20. roligt att hitta till dig och ännu roligare med en tävling på samma gång!
    Jag länkar från bloggen också.

    Sandra

    SvaraRadera
  21. Hej!

    Jag länkar sent omsider (inte sent om cider...) till tävlingen men vill gärna vara med. Och också vad gäller börsen! Så:

    Bättre ett ägg under en höna - en kär en, än ägg långt borta i affären.
    Bättre en börs att ha några slantar i, än att vara ute pengar och börs, ett tu tri...

    SvaraRadera
  22. Jag vill vara med i utlottningen! Det skulle vara toppen med en barnbok på lager innan mitt första barn kommer i februari! Fast tröstpriset ser också fint ut så hoppas på någondera :)

    SvaraRadera
  23. Jag har redan din bok, men vill gärna också ha en signerad bok!

    Du är en härlig människa, och när jag håller börsen i min hand, blir jag glad av dig!

    SvaraRadera
  24. jag vill vara med!!! :)gav bort boken jag köpte till en skoltjej som gillar mysterier, men nu ångrar jag mig!

    SvaraRadera
  25. Självklart ska jag delta!
    Kikar in här nu som då, men är väldigt dålig på att lämna spår.

    Måste nu på samma gång tacka dig för dina skriverier i tidningen!
    Du skriver alltid så positivt och så gillar jag din humor.
    Gårdagens spalt [om hönorna] var härlig!

    Skön helg.

    SvaraRadera
  26. Jag deltar i sista minuten! Och för att ha en chans på tröstepriset säger jag att din blogg är en av mina favoriter (skrattar fortfarande åt hur Lovis och Idun kallar dig för lilla pojkmalin!) och jag är mycket imponerad av ditt arbete och företag.
    Jag har också träffat dig, i kronoby folkhögskola för några år sedan, du drog en kurs i bokbindning. Du är en sån person som man inte glömmer :)

    SvaraRadera
  27. Jag är också gärna med i utlottningen!

    Har haft din blogg som ett lantligt andningshål under min sommar i Helsingfors och i synnerhet slukat allt som haft med höns, tuppar och kycklingar att göra.

    SvaraRadera
  28. Hej Malin!!

    Såg just påminnelsen, hinner kanske ännu vara med! Väldigt rolig och inspirerande blogg!
    Ha det bra!

    Jessica

    SvaraRadera
  29. Hurra, jag hinner ännu! Jag gillar din blogg, din design och tvivlar på att jag inte skulle gilla boken med!

    SvaraRadera
  30. Hej Malin!

    Jag vill också vara med, jag är jättenyfiken på din bok och tror att barn i målgruppsålderklassen behöver just såna här häftiga böcker!

    Här kommer en liten kluris åt dig: Mitt första minne av dig (och din kusin, förståss) är från en barnvaktsgrupp där vi lärde oss sjunga "masken max" med tungan vänd ner framför tänderna. Jag tror att jag var 6 år. Sen har vi mötts på läger och ännu senare förstås i kören! När jag har läst din blogg har jag inte kunnat sluta att tänka på hur underligt många likheter det finns i våra liv: vi är gifta med varsin "borgåbo", är mammor till två små flickor, har varsin förälder som jobbar inom samma "organisation", båda är vi kreativa. Där tar kanske de största likheterna slut. Jag valde ett teoretiskt forskaryrke, du har valt den kreativa banan. Och därför är det så roligt att läsa din blogg! Kan du gissa vem jag är? (du behöver inte svara offentligt...)

    SvaraRadera
  31. Äsch då, jag var visst för sent ute! Jag får skylla på amningshjärnan ;)

    SvaraRadera