13 augusti 2011

Dag 11 – Någonting jag ångrar.

Vad jag ångrar... hmmm. Att jag åt tre (de var ganska små, men ändå) glassandwichar i eftermiddags. Tre var lite för många. (Sedan somnade jag på soffan. Att jag somnade på soffan ångrar jag däremot inte.)

Jag har funderat på vad jag ångrar här i livet och kom fram till att det inte är mycket. En gång i högstadiet berättade jag en historia om en klasskompis. Jag förvrängde den så att den satte henne i en mycket dålig dager. Det ångrar jag. Så får man inte göra. Jag ångrar att jag gjorde det och framförallt att jag aldrig rättade till det.

Jag reagerar i allmänhet ganska omedelbart och jag tror att det är det jag har att tacka för att jag inte ångrar något stort. Jag begår förstås många misstag, men jag tror att jag är ganska bra på att rätta till dem. Om jag inte gillar en situation jag har försatt mig i, är jag  snar med att ta mig ur den. Om jag har gjort någon illa försöker jag säga förlåt och reda ut. Om jag har något otalt med någon brukar jag repa mod och prata med personen. Jag är inte osjälvisk och rättrådig utan klarar helt enkelt inte av att må dåligt särskilt länge.

Dag 1 – En bild på mig + 10 fakta om mig.
Dag 2 – En person jag vill träffa just nu.
Dag 3 – Mina drömmar.
Dag 4 – Vad jag skulle göra om jag fick 1 miljon.
Dag 5 – En dålig vana jag önskar att jag inte hade.
Dag 6 – Bild på mig och min bästa vän.
Dag 7 – En bild på mig idag och vad jag hade på mig.
Dag 8 – Någonting jag oroar mig för.
Dag 9 – En bild på ett ställe jag varit på.
Dag 10 – En bild på mig själv för ett år sen.
Dag 11 – Någonting jag ångrar.
Dag 12 – Vad jag åt idag.
Dag 13 – Min favoritfilm.
Dag 14 – En låt som får mig att gråta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar