27 september 2015

Denna helg

På fredag klockan fyra ringde Jonas och meddelade att de kommer till oss på middag och övernattning, och att de startar om 10 minuter. Yes! Vi åt pasta bolognese (en av våra Mera vego-favoriter) och tittade på Cowspiracy när barnen hade somnat. Cowspiracy var en intressant film, trots att den i princip varslade om att vi har förstört vår jord. Så i ett världsperspektiv känns livet hopplöst, fast vi råkar ha turen att ha det bra.

På lördag åkte de vidare runt lunch, men vid det laget hade vi fått en inbjudan att komma med på skogshäng med en annan familj vi gärna umgås med. Så vi fixade matsäck och körde iväg.

Alla som vistades utomhus i går vet vilket ljuvligt väder det var, åh vad vi njöt! Ni som känner mig vet att jag har lite komplex för att jag gillar att vara inne så mycket, så att verkligen njuta från hjärtat av att vara ute i skogen gjorde det hela dubbelt så bra.

Sen blev det söndag, en seg söndag. Kanske berodde dagens extrema slapphet på att helgens första halva var så suverän? På vädret? Eller på en gryende förkylning? Jag såsade runt i pyjamas till halv ett, har mest läst och försökt få barnen att reda upp sina dispyter utan min inblandning. Och Caj och jag har inte kunnat sluta prata om hur eländigt det är i världen. Vi försökte bekämpa vår nedstämdhet genom att gå ut men efter tio minuter började det ösregna. Kanske helt bra med måndag i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar