22 mars 2015

Mariehamns litteraturdagar

Åh, en så rolig helg det har varit. Redan i torsdags började Mariehamns litteraturdagar med ett evenemang för åländska författare på restaurang Indigo. Där fick jag medverka eftersom jag numera får räkna mig till den eminenta skaran. Och efter att min insats var avklarad fick jag bara njuta av allt annat program.

Sedan fredag eftermiddag känns det som om jag nästan har bott på bibban. Det gör jag i och för sig annars också på helgerna, men den här gången satt jag inte och skrev för mig själv i ett hörn utan fick prata och umgås med en massa vänner och lyssna på intressanta författarsamtal. Så roligt med evenemang som passar en perfekt. Ah!

I dag fortsätter visserligen programmet, men Edda är krasslig och klängig, det här är andra helgen i rad jag är borta i princip hela tiden, och i kväll ska Idun, Lovis och jag på En värld full av liv, så jag känner att det nog är bäst för oss alla nu att jag håller mig hemma. (Det enda jag verkligen stör mig på att jag missar idag är Marias predikan under den litterära högmässan, i övrigt känner jag nog att jag har fått ut maximalt av litteraturdagarna.)

Ni som missade litteraturdagarna i år: kom nästa år i stället. Ni kommer nog inte att ångra er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar