23 januari 2015

Sofförälskad

Jag har gått och förälskat mig i en soffa. Jag har länge gillat den här modellen, men de har aldrig avtagbara överdrag, vilket är ett måste i en familj med tre barn. Men nu finns den här. Med avdragbara överdrag. Vi köpte vår nuvarande soffa begagnad för 40€ och den är säckig och fläckig (jag försökte fräscha upp dess grådaskighet genom att impulsivt kasta in lite klorin i tvättrumman när jag tvättade fodralen. Jag visste precis vad som skulle hända, men som den optimist jag är tänkte jag att det säkert blir snyggt. Den här gången. Jag tänkte fel.) och nu ska vi slå till och satsa på vårt livs soffa. Planen var egentligen att jag skulle ta bilen till Åbo nästa gång det är litterärt skapande (om en vecka) och ta hem soffan i den. Fäller man ner alla säten får bilen ett gigantiskt lastutrymme. Men soffan är 13 cm för lång! Gah! Så nu får jag bara beundra den här bilden ett tag till och fundera på alternativa lösningar. Samt öva mig på tålamod. (Som om det var något nytt.)


Bild från ikeas hemsida. Tack tack.

1 kommentar:

  1. Jättefin soffa! Har själv kollat på soffor i Howard-stil, men inte kommit på tanken att kolla via Ikea. En sånhär ska vi också hämta hem! //Johanna

    SvaraRadera