28 oktober 2011

De bästa jag vet

Man skulle kunna tro att Lovis är den enda som levererar lustiga uttalanden här i huset, men det är inte sant. Medan Lovis mer eller mindre omedvetet säger lustiga saker när hon menar något allvarligt är Idun familjens personliga clown som får samtliga att gapskratta. Men hennes humor går inte att återge i skrift. Det är så synd. Ni vet inte vad ni missar!

Det är så roligt nu när barnen är så stora att man verkligen gapskrattar åt saker tillsammans.

Och just när vi satt i vardagsrummet, åt god, hemlagad pizza, lyssnade på musik och hade tända ljus på bordet kändes det så perfekt. Trots att vi är mitt i kakelugnsbygget, trots att det är damm överallt och alla möbler är inpressade i vardagsrummet, trots att helgens planer avbokades på grund av Iduns krassel, trots att jag slutligen bestämde mig för att inte heller hoppa på plan B: chansen att åka till Ikea imorgon (eller kanske just på grund av det) kändes tillvaron alldeles perfekt. Att vi får vara tillsammans i vårt eget hem. Jag och de bästa jag vet.

5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Så fint! <3 Kram och ha en skön och mysig helg!

    SvaraRadera
  3. å, det är de där stunderna! de är världsbäst, sen orkar man med lite kaos igen.

    SvaraRadera
  4. Ni ser ut att vara en så lycklig familj med bra sammanhållning. Ta väl vara på det. Önskar Er allt gott!

    SvaraRadera
  5. Tack detsamma, Jonna!
    Marica: japp, kaoset pågick, men för en stund var det annat som övervägde. Idag har jag återgått till mitt sura vardagsjag igen :)

    Tack för godhetsönskningarna, Anonym. Ja, vi har det oförskämt bra!

    SvaraRadera