31 mars 2010

Sömn

Barnen har hosta och jag har svårt att sova.

I förrgår gjorde jag slag i saken och flyttade ner till vardagsrummet, vi har nämligen världens skönaste soffa. Nångång mitt i natten vaknade jag av att Lovis kommit och letat efter mig. Hulkande och snorande stod hon på golvet och ville krypa ner under täcket. Jag föreslog att hon skulle gå upp och sova med Caj och Idun, men hon sa att hon vill sova med mig eftersom jag är hennes BÄSTE VÄN. Där tog den diskussionen slut, man kan ju inte dissa sin BÄSTE VÄN heller. Sen hostade hon ända till klockan 7 när vi steg upp. stön. Var folkilsk och tvärarg från morgon till kväll.

Men så pratade vi om att jag är så arg för att jag inte fått sova ordentligt. Hon lovade att inte komma och störa mig på hela natten (i soffan igen, tack och lov, barnen hostade ikapp på övre våningen) och jag var med om min bästa natt på evigheter. Somnade före tolv och vaknade 08.20 för att jag behövde på vessan. Sen fick jag ligga och morna mig i fred och läsa en bok, koka gröt och göra annat utan stress fram till kl nio när resten av familjen vaknade.

Jag skulle flytta till vardagsrummet om det inte var så att jag redan lovat Lovis att jag skall sova i vår vanliga säng i fortsättningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar