22 januari 2018

Vintern och skidorna

Vintern är så oerhört vacker i år. Den är så fin så att jag till och med har funderat på att skida. Som tur är, är sträckan mellan tanke och handling alltid väldigt lång när det gäller skidande. En gång lånade vi hem mina föräldrars skidutrustning och hade den hos oss i ett par år, och skidade bara en enda gång. Det var den där gången då Edda strejkade efter 50 meter och vi gav upp. Dessutom var skidornas vallning väldigt fäst vid snön, så jag kom knappt framåt.

Men nu! Nu är det inte många år kvar tills jag ska skida igen. Jag känner det på mig!

1 kommentar:

  1. Jag håller med om den vackra vintern och är så tacksam för det. Till och med här i Helsingfors har vi fått flera snöiga dagar... :) Som vackrast var dock vintern i Tammerfors när jag besökte för två veckor sen med frostiga grenar och kalla temperaturer!

    SvaraRadera