4 juli 2016

Måndagslistan

Den här listan stal jag från Pamppo, tack tack!

Brukar du skratta för dig själv?
Jo, så klart!

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?
"Rabarber, å tack! En annan gång :) ”

Nästa mål i ditt liv:
Att plocka bort sakerna runt huset eftersom sandblästringsfirman kommer på onsdag eller torsdag. Huga.

Hur svarar du i mobilen?
Hallå! (tror jag)

Vem ringde dig senast?
Sandblästringsfirman.

Antal timmar sömn inatt:
Ungefär 8,5. Fantastiskt bra. Jag har sovit så gott på sista tiden. Semester, det är grejer det.

Tycker du om din pappa?
Japp. Han ställer alltid upp när man behöver hjälp, det är fint!

Brukar du komma i tid?
Ofta, särskilt om det bara är jag som ska vara någonstans. Om hela familjen ska med är jag inte lika punktlig. Jag satsar alltid på att komma i exakt rätt tid, jag avskyr att sitta och vänta. Men till mina föräldrar eller syskon är jag konstigt nog oftast jättesen, ibland flera timmar.

När mår du bra?
När jag har sovit gott. När jag får tid att tänka på annat än att jag ser kaos omkring mig. När jag håller på att läsa en riktigt bra bok och vet att jag har tid att göra det. När jag får träffa inspirerande människor. När jag har en bra idé.

Hur känner du dig nu?
Riktigt äcklig och svettig, men avslappnad och glad (jag har klippt gräset och sen varit på yoga).

Vanligaste färg på dina kläder:
Svart, antagligen, ändå går jag omkring och inbillar mig att jag är en färgsprakande person. Haha. Vilket skämt.

Var du aktiv i skolan?
Ja, jag var duktig. Inte så jag slet ihjäl mig och var knäckt för att jag inte hade tior i allt (min enda tia var i teckning, och det hade nog betydligt mer med min entusiasm och iver än med min talang att göra), men jag var noga med mina läxor och har aldrig ännu fått underkänt i ett enda prov.

Favoritdryck på morgonen:
Te. Definitivt.

När brukar du oftast gå och lägga dig?
Vintertid mellan tio och halv tolv. Nu har det börjat dra ut till halv ett, eller till och med ännu senare. Men det går bra eftersom barnen har börjat sova till niotiden (!!!)

Är du blyg?
Nä, inte alls. Nog pirrig inför att hålla tal inför många människor, men inte blyg, jag är jätteintresserad av att prata med folk.

Sysslar du med någon idrott:
Säger som Pamppo: Eh. Är yoga en idrott?

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Vilken fråga! Nu kommer jag ju att outa mig antingen som naiv romantiker eller som trist cyniker. Dessutom vet jag inte. Men rätt romantiskt lagd är jag nog, så jag svarar ja (men tror att kärleken inte lever lycklig i alla sina dagar utan lite jobb).

Är du bortskämd?
Oerhört, om man med bortskämd avser att man får ha det man vill. Jag har det så extremt bra. Det går inte en dag utan att jag går omkring och är tacksam för att mitt liv är så fantastiskt. Jag har världens bästa familj! Världens bästa jobb! Världens bästa hus och världens bästa höns (utom Tomten som är lite vrickad). Jag är en lyckans ost, sanna mina ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar