1 april 2010

Rutinförskjutning

Vi gjorde fredagsrutinen på torsdag istället den här veckan, Lovis satte på sig sina fredagsunderbyxor rutinförskjutningen till ära. Caj städade huset och jag åkte till Citymarket på veckohandling med barnen. Och höll på att bli tokig. Folk folk folk överallt, barnen ville helst av allt springa omrking, det fick de inte, så Lovis bestraffade mig genom att bita sin syster i kinden, varpå jag förbjöd henne att komma ut ur bil-vagnen överhuvudtaget. Då skrek hon så takpannorna fladdrade. Såg att mina med-handlare fick något stressat i blicken, men avstod ändå från att ge med mig, trots att briljanta idéer rörande mutor och olaga hot svävade genom min hjärna.

Nu är vi hemma igen. Handlade ovanligt mycket (börjar äta kött igen på söndag, efter att ha avstått sen fastlagstisdagen) och känner mig som en urvriden trasa efter alla psykologiska strider med barnen. Jag hade tänkt jobba idag, men tror nog jag tar påsklov redan nu trots allt. Ur en sådan här trötthet kommer inga storverk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar