17 februari 2010

Åh, så trendig jag är

"Mamma,varför jobbar du HELA TIDEN?" frågade Lovis av mig just. Det kan jag inte påstå att jag gör. Och när jag jobbar är jag ändå oftast hemma, så jag tycker inte de har så värst mycket att klaga på. Sitter och trendspanar på nätet och hittade det här, där jag bland annat kunde läsa att "Vilken pryl var det 2009? Jobba mindre istället och strunta i prylen, så kan du vara mer med din familj. Jag tror helt enkelt att den mesta inredningsprylen 2010 är den egna familjen!" Jag är naturligtvis hemma med familjen i första hand för att det är trendigt ;) Hah.

("Mamma, du är som solen även när det är vått" sa Lovis vid frukosten. Jag frågade var hon hade hört det, det var i boken "Morfar blir kär" som vi lånade från bibban för över en månad sen (ja just ja, har en massa böcker jag borde lämna in) Hon fattade inte vad det betydde, men tydligen ändå vilken känsla det skulle förmedla, eftersom hon såg SÅ kärleksfullt på mig och klappade mig på armen när hon sa det. Härligt)

2 kommentarer:

  1. Du är tillbaka - härligt! Och så fräsch den här bloggen ser ut!

    SvaraRadera
  2. Hej och välkommen! Färgglad är den i alla fall!

    SvaraRadera